• SVERIGES LEDANDE KAJAKBUTIK!
Fri frakt på samtliga varor / Snabb leverans / Låga priser

Frakt & Leverans

Vi har FRI FRAKT på alla våra produkter i hela vårt sortiment och vi gör alltid vårt bästa för att du ska få hem din order så fort som möjligt. Alla ordrar skickas med expressfrakt och tar vanligtivs 1-3 arbetsdagar från lagd order. 


Ombudspaket 

Ombudspaket (inte kajak) skickas med expressfrakt samma dag som du lägger din order och levereras med DHL till ditt närmaste ombud inom 1-3 arbetsdagar. Du blir notifierad via mail när ditt paket lämnar vårt lager och via sms när det finns att hämta ut hos ombudet. Kontrollera att du angivit rätt mobilnummer för att inte missa ditt paket! 


Leverans av kajak

Våra kajaker levereras hem till dörren till den angivna adressen i din beställning via DHL. Du blir aviserad när kajaken lämnar vårt lager och får sedan ett spårningsnummer via mail. Vid leverans är det viktigt och ett krav att en fysisk person är på plats för att ta emot beställningen. DHL kontaktar dig och kommer sedan överens om en tid som passar dig för att ta emot kajaken. 


VIKTIGT 

Innan du tar emot kajaken är det viktigt att kontrollera så att det inte fins några skador INNAN du godkänner leveransmottagandet. När leveransmottagandet är påskrivet övergår ansvaret till dig som mottagare och vi kommer inte kunna ersätta för eventuella skador. Vi emballerar alltid kajaker extra för att de ska klara av långa transporter, och fraktskador är något som sällan uppstår, men det är fortfarande väldigt viktigt att kontrollera för att få ersättning för eventuella fraktskador. När du kontrollerar kajaken har chauffören en skyldighet att vänta tills du kontrollerat klart. Om du hittar en skada är det viktigt att chauffören dokumenterar detta, kontakta sedan oss här så hjälper vi dig. När leveransmottagandet är påskrivet övergår ansvaret till dig som mottagare och vi kommer inte kunna ersätta för eventuella skador.

Kajakleveranser inom stockholm levereras genom oss själva på Söderkajak. Vi ringer upp och bokar sedan in en tid och dag för leverans. 


Leveransuppgifter

Dubbelkolla alltid din leveransadress och telefonnummer innan du genomför en beställning. Har du råkat skriva fel eller önskar att få kajaken levererad till exempelvis landstället? Oroa dig inte, vi hjälper er genom att du kontaktar oss.


Spåra en order

Så fort ditt paket har lämnat vårt lager så får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket och se när den anländer till ditt postombud. Notera att det kan ta lite tid innan informationen på spårningen uppdateras. Kontrollera gärna skräpposten om mailet hamnat där. Har du inte fått något mail kontaktar du oss så hjälper vi dig gärna att spåra din order! 



Retur & Byten


Returnera en produkt

Alla våra produkter levereras med fri frakt vilket gör att vi inte kan stå för fraktkostnader vid retur och byten, det är alltså köparen som står för fraktkostnader vid retur och har ansvaret för att ordern returneras. Önskar du att returnera produkten är det viktigt att det sker inom 365 dagar från det att du mottagit din order. Det är viktigt att produkten är i nyskick och oanvänd som när du tog emot varan. 

Returadress: 

Vinterviksvägen 52,

117 65 Stockholm 

076-091 63 81 

När varan är mottagen så utför vi en inspektion för att kontrollera om produkten är i nytt och säljbart skick. Därefter gör vi en återbetalning via samma betalningsmetod som utfördes vid köpet av produkten. Återbetalning via Swish sker direkt och vid fakturaköp krävs det att vi gör en manuell återbetalning till ditt bankkonto. 


Vanliga frågor

På Söderkajak försöker vi alltid vara tillgängliga för att hjälpa våra kunder oavsett tid på dygnet, vi har därför samlat en del svar nedan på frågor som kan tänkas uppkomma! 

Jag har en fråga gällande min order som jag lade i webbutiken, hur kontaktar jag er?

Maila gärna oss på info@soderkajak.se så hjälper vi dig omgående!

När kan jag tänkas få min produkt jag beställt?

I snitt tar det 1-3 dagar att få din produkt levererad hem. Vi ser till att packa din order så fort den kommer in så att du så snart som möjligt kan ta dig ut på vattnet!

Har ni varan i den fysiska butiken?

Hela vårt sortiment hittar du i den fysiska butiken på Vinterviksvägen 52, såväl som i vår webbutik. Vi finns på plats mellan 10-19 varje dag för att guida dig kring dina köp! 

Hur går det till om jag vill hyra kajak?

På vår uthyrning har vi endast drop-in vilket gör att du alltid kan komma och besöka oss när du vill paddla. Väl på plats så får du rådgivning kring val av kajak, sedan betalar du i kassan för det tidsspannet du valt och lämnar sedan in dina föremål vid behov. När du är redo så drar du ner kajaken till vattnet där vi ger dig en introduktion samt hjälp att komma ner i vattnet med dig och kajaken.

När du är kommer tillbaka så hjälper vi och guidar dig för att komma upp till mållinjen!

Behöver man vara paddelkunnig för att hyra hos er? 

Oroa dig inte! De flesta som paddlar hos oss gör det för första gången och klarar det galant, men vi rekommenderar att man är simkunnig. Ni får alla de grundläggande instruktionerna av vår personal, vad som krävs för att ta er från start till mål.

Har ni några tips på paddelturer?

Under fliken uthyrning finner ni en lista på en rad olika rutter runt om i Stockholms vackra miljöer. Vi guidar dig även på plats om du inte riktigt vad som är rätt rutt för just ditt äventyr! 

Saknar du svar?

Maila eller ring oss!

076-091 63 81

info@soderkajak.se