• SVERIGES LEDANDE KAJAKBUTIK!
Fri frakt / 1-4 dagars leverans / 5 års kajakgaranti
20 års kajakgaranti
Fri frakt
076 919 34 46

Frakt & Leverans

Nedan finner du information om hur vi levererar din beställning.

Fri frakt & Expressleverans

Vi har fri frakt på alla våra produkter i hela vårt sortiment och vi gör alltid vårt bästa för att du ska få hem din order så fort som möjligt. Alla ordrar skickas med expressfrakt och tar vanligtvis 1–3 arbetsdagar från lagd order.

Ombudspaket

Ombudspaket (inte kajak) skickas med expressfrakt samma dag som du lägger din order och levereras med DHL till ditt närmaste ombud inom 1–3 arbetsdagar.

Du blir notifierad via mail när ditt paket lämnar vårt lager och via sms när det finns att hämta ut hos ombudet. Kontrollera att du angivit rätt mobilnummer för att inte missa ditt paket!

Leverans av kajak

Våra kajaker levereras hem till dörren till den angivna adressen i din beställning via DHL. Du blir aviserad när kajaken lämnar vårt lager och får sedan ett spårningsnummer via mail.

Vid leverans är det viktigt och ett krav att en fysisk person är på plats för att ta emot beställningen. DHL kontaktar dig och kommer sedan överens om en tid som passar dig för att ta emot kajaken.

Kajakleveranser inom Stockholm levereras genom oss själva på Söderkajak. Vi ringer upp och bokar sedan in en tid och dag för leverans.

VIKTIGT – Kajakleverans

Innan du tar emot kajaken är det viktigt att kontrollera så att det inte finns några skador innan du godkänner leveransmottagandet.

Vi emballerar alltid kajaker extra för att de ska klara av långa transporter, och fraktskador är sällsynta – men det är fortfarande viktigt att kontrollera för att få ersättning vid eventuella skador.

Chauffören har skyldighet att vänta tills du kontrollerat klart. Om du hittar en skada ska chauffören dokumentera detta.

Visar det sig att kajaken är transportskadad ska en anmälan göras till DHL via deras formulär. Eventuella skador måste reklameras inom 7 dagar. Reklamationer som kommer in senare accepteras inte av DHL.

Leveransuppgifter

Dubbelkolla alltid din leveransadress och telefonnummer innan du genomför en beställning.

Har du råkat skriva fel eller önskar att få kajaken levererad till exempelvis landstället? Oroa dig inte – vi hjälper dig genom att du kontaktar oss.

Spåra en order

Så fort ditt paket har lämnat vårt lager får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket och se när det anländer till ditt postombud. Notera att det kan ta lite tid innan informationen på spårningen uppdateras.

Kontrollera gärna skräpposten om mailet hamnat där. Har du inte fått något mail kontaktar du oss så hjälper vi dig att spåra din order.

Paket som inte hämtas ut

Debiteras frakt och retur + administrationsavgift.